сряда, 1 май 2013 г.

Смятате ли, че би било полезно да бъде въведен час по професионално ориентиране в учебната програма?


По какъв начин трябва да е включена и организирана тази дейност?

20 коментара:

  1. Невена Стаменова13 май 2013 г. в 17:57

    Със сигурност би било много полезно... Разбира се това обучение би било ефективно, когато учениците са в една по - зряла възраст, може би в 11 или 12 клас...Така да се каже, тези часове биха могли да са връзката между училище и университет. Все пак именно това е целта на висшето образование - да създаде едни бъдещи специалнисти в дадена област. А за съжаление твърде често, бъдещите студенти не избират подходящата специалност, но го осъзнават твърде късно.

    ОтговорИзтриване
  2. На този етап е изключително важно и полезно да бъде въведен такъв час в учебната програма. Според мен този час би бил ефективен при всякакви възрасти в зависимост от това как е представена информацията. Няма по-хубаво нещо от това да знаеш какво искаш да правиш с живота си и с какво да се занимаваш. Колкото по-рано, толкова по-добре. Не трябва да забравяме, че в днешно време в учебната програма намират място предмети, които уж се учат за обща култура, но всъщност се преподават профилирано. Съществува и възможността човек да избере професия, чиято характеристика не покрива нищо от преподаденото в училище/гимназия/университет. Както г-ца Стаменова казва- в днешно време студентите избират неподходящи специалности. Причината за това е, че твърде късно младежта се ориентира и в повечето случаи изборът се прави на база социален отзвук, а не лични желания.

    ОтговорИзтриване
  3. Гергана Симеонова23 май 2013 г. в 15:24

    Часовете по професионално ориентиране бих казала, че са задължителни за въвеждане. Но това не бива да става по традиционната схема - класна стая - преподавател - чинове - ученици. С оглед на това да бъде предизвикан по-сериозен интерес от страна на тинейджърите към процеса е важно часовете да бъдат водени от изявени специалисти в дадена област - лекари, юристи, журналисти,работещи в сферата на услугите, научни работници и др.Важно е също лекциите да не бъдат провеждани в училищата, а на местата, на които се практикуват тези професии - университетски болници, съдилища, редакции на вестници и телевизии, хотели и ресторанти, научни академии и др. Това ще даде по-пълна представа за професионалната обстановка и развитие, които предлагат тези професии.

    ОтговорИзтриване
  4. Велислава Стефанова23 май 2013 г. в 16:28

    Според мен би било чудесно някои да насочва децата, когато са малки в правилната посока за развитие, според това какви умения показват в училище. Тук е важно, именно този някои, да бъде човек, който има поглед върху децата като личности, за да може да им даде правилните насоки за професионално ориентиране.

    ОтговорИзтриване
  5. Сибел Кавлакова1 юни 2013 г. в 23:43

    На 100% би било много полезно.Много е важно децата да бъдат ориентирани от по- ранна възраст,за да успеят да се реализират в правилната за тях област. Именно такъв час в учебната програма може да бъде от изключително голяма полза, особено след като знаем, че повечето от нас през ученическите години са ги вълнували съвсем други неща. Би било страхотно да има хора, които да бъдат полезни за децата, насочвайки ги в правилната посока за кариерно развитие.

    ОтговорИзтриване
  6. Да, разбира се, че би било много полезно, тъй като от ранна възраст децата биха могли да бъдат насочени в каква област да се реализират.

    ОтговорИзтриване
  7. Да, защото това ще е чудесна възможност децата да са наясно какво ги очаква, ако изберат дадена професия. Много често когато не знаят какво искат и какво могат, учениците избират специалности, които нямат нищо общо с представите им и трябва да влагат много повече усилия и време.

    ОтговорИзтриване
  8. Би било изключително полезно.

    ОтговорИзтриване
  9. Аз мисля че това би било доста полезно.Защото от малки децата трябва да осъзнаят в какво са най-добри и да се отдадат изцяло на него.

    ОтговорИзтриване
  10. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  11. Естествено, колкото по-рано човек бъде наясно и ориентиран какво иска от живота си, толкова по-добре.

    ОтговорИзтриване
  12. Определено съм ЗА въвеждането на такъв тип часове, главно заради важността на решението. Това би допринесло, също така, за вярната самооценка и очаквания.

    ОтговорИзтриване
  13. Твърдо Да , децата трябва да бъдат наясно на къде да се ориентират в бъдеще.Това определено ще бъде изключително полезно.

    ОтговорИзтриване
  14. Андрей Андреев3 юни 2013 г. в 10:15

    В България за момента не. Първо е необходимо колосите на икономиката да започнат да инвестират в кадри - отпускане на стипендии, организиране на конкурси и т.н. Просто в момента бизнеса не ти позволява да се ориентираш, защото кадрите, които излизат не са кадрите, от които фирмите имат нужда. Първо трябва да се промени образованието, а след това да мислим за професионално ориентиране :)

    ОтговорИзтриване
  15. Задължително трябва да се въведе .

    ОтговорИзтриване
  16. Да, разбира се, би било полезно и интересно, за разлика от множеството безсмислени предмети, които влизат в програмите.

    ОтговорИзтриване
  17. Това наистина е нещото, което липсва в учебната програма. Ако се въведе такъв час, това би създало доста голямо улеснение на учениците в техния избор за по-нататъшно реализиране в дадена професионална среда.

    ОтговорИзтриване
  18. Да, ще бъде наистина полезно

    ОтговорИзтриване
  19. Габриел Братанова3 юни 2013 г. в 20:32

    Не смятам, че учебни часове биха били полезни, но смятам че идеята за personal tutor за учениците в 11-ти и 12-ти клас, както и за студентите, би дала по-добри резултати. Ролята на personal tutor е да бъде на разположение на учениците, когато те имат нужда от помощ или просто от разговор, както за аспекти от образованието, така и за такива от професионалния и практически свят. Би мигло да се разучи и да се обърне повече внимание на тази идея, защото по този начин учениците не приемат отсрещния като учител, а като приятел и ментор, което доказано дава по-добри резултати.

    ОтговорИзтриване
  20. Да, определено би било полезно, но не мисля че има основание да бъде задължителен предмет, по-скоро СИП

    ОтговорИзтриване