Със сигурност би било много полезно... Разбира се това обучение би било ефективно, когато учениците са в една по - зряла възраст, може би в 11 или 12 клас...Така да се каже, тези часове биха могли да са връзката между училище и университет. Все пак именно това е целта на висшето образование - да създаде едни бъдещи специалнисти в дадена област. А за съжаление твърде често, бъдещите студенти не избират подходящата специалност, но го осъзнават твърде късно.
На този етап е изключително важно и полезно да бъде въведен такъв час в учебната програма. Според мен този час би бил ефективен при всякакви възрасти в зависимост от това как е представена информацията. Няма по-хубаво нещо от това да знаеш какво искаш да правиш с живота си и с какво да се занимаваш. Колкото по-рано, толкова по-добре. Не трябва да забравяме, че в днешно време в учебната програма намират място предмети, които уж се учат за обща култура, но всъщност се преподават профилирано. Съществува и възможността човек да избере професия, чиято характеристика не покрива нищо от преподаденото в училище/гимназия/университет. Както г-ца Стаменова казва- в днешно време студентите избират неподходящи специалности. Причината за това е, че твърде късно младежта се ориентира и в повечето случаи изборът се прави на база социален отзвук, а не лични желания.
Часовете по професионално ориентиране бих казала, че са задължителни за въвеждане. Но това не бива да става по традиционната схема - класна стая - преподавател - чинове - ученици. С оглед на това да бъде предизвикан по-сериозен интерес от страна на тинейджърите към процеса е важно часовете да бъдат водени от изявени специалисти в дадена област - лекари, юристи, журналисти,работещи в сферата на услугите, научни работници и др.Важно е също лекциите да не бъдат провеждани в училищата, а на местата, на които се практикуват тези професии - университетски болници, съдилища, редакции на вестници и телевизии, хотели и ресторанти, научни академии и др. Това ще даде по-пълна представа за професионалната обстановка и развитие, които предлагат тези професии.
Според мен би било чудесно някои да насочва децата, когато са малки в правилната посока за развитие, според това какви умения показват в училище. Тук е важно, именно този някои, да бъде човек, който има поглед върху децата като личности, за да може да им даде правилните насоки за професионално ориентиране.
На 100% би било много полезно.Много е важно децата да бъдат ориентирани от по- ранна възраст,за да успеят да се реализират в правилната за тях област. Именно такъв час в учебната програма може да бъде от изключително голяма полза, особено след като знаем, че повечето от нас през ученическите години са ги вълнували съвсем други неща. Би било страхотно да има хора, които да бъдат полезни за децата, насочвайки ги в правилната посока за кариерно развитие.
Да, защото това ще е чудесна възможност децата да са наясно какво ги очаква, ако изберат дадена професия. Много често когато не знаят какво искат и какво могат, учениците избират специалности, които нямат нищо общо с представите им и трябва да влагат много повече усилия и време.
Определено съм ЗА въвеждането на такъв тип часове, главно заради важността на решението. Това би допринесло, също така, за вярната самооценка и очаквания.
В България за момента не. Първо е необходимо колосите на икономиката да започнат да инвестират в кадри - отпускане на стипендии, организиране на конкурси и т.н. Просто в момента бизнеса не ти позволява да се ориентираш, защото кадрите, които излизат не са кадрите, от които фирмите имат нужда. Първо трябва да се промени образованието, а след това да мислим за професионално ориентиране :)
Това наистина е нещото, което липсва в учебната програма. Ако се въведе такъв час, това би създало доста голямо улеснение на учениците в техния избор за по-нататъшно реализиране в дадена професионална среда.
Не смятам, че учебни часове биха били полезни, но смятам че идеята за personal tutor за учениците в 11-ти и 12-ти клас, както и за студентите, би дала по-добри резултати. Ролята на personal tutor е да бъде на разположение на учениците, когато те имат нужда от помощ или просто от разговор, както за аспекти от образованието, така и за такива от професионалния и практически свят. Би мигло да се разучи и да се обърне повече внимание на тази идея, защото по този начин учениците не приемат отсрещния като учител, а като приятел и ментор, което доказано дава по-добри резултати.
Със сигурност би било много полезно... Разбира се това обучение би било ефективно, когато учениците са в една по - зряла възраст, може би в 11 или 12 клас...Така да се каже, тези часове биха могли да са връзката между училище и университет. Все пак именно това е целта на висшето образование - да създаде едни бъдещи специалнисти в дадена област. А за съжаление твърде често, бъдещите студенти не избират подходящата специалност, но го осъзнават твърде късно.
ОтговорИзтриванеНа този етап е изключително важно и полезно да бъде въведен такъв час в учебната програма. Според мен този час би бил ефективен при всякакви възрасти в зависимост от това как е представена информацията. Няма по-хубаво нещо от това да знаеш какво искаш да правиш с живота си и с какво да се занимаваш. Колкото по-рано, толкова по-добре. Не трябва да забравяме, че в днешно време в учебната програма намират място предмети, които уж се учат за обща култура, но всъщност се преподават профилирано. Съществува и възможността човек да избере професия, чиято характеристика не покрива нищо от преподаденото в училище/гимназия/университет. Както г-ца Стаменова казва- в днешно време студентите избират неподходящи специалности. Причината за това е, че твърде късно младежта се ориентира и в повечето случаи изборът се прави на база социален отзвук, а не лични желания.
ОтговорИзтриванеЧасовете по професионално ориентиране бих казала, че са задължителни за въвеждане. Но това не бива да става по традиционната схема - класна стая - преподавател - чинове - ученици. С оглед на това да бъде предизвикан по-сериозен интерес от страна на тинейджърите към процеса е важно часовете да бъдат водени от изявени специалисти в дадена област - лекари, юристи, журналисти,работещи в сферата на услугите, научни работници и др.Важно е също лекциите да не бъдат провеждани в училищата, а на местата, на които се практикуват тези професии - университетски болници, съдилища, редакции на вестници и телевизии, хотели и ресторанти, научни академии и др. Това ще даде по-пълна представа за професионалната обстановка и развитие, които предлагат тези професии.
ОтговорИзтриванеСпоред мен би било чудесно някои да насочва децата, когато са малки в правилната посока за развитие, според това какви умения показват в училище. Тук е важно, именно този някои, да бъде човек, който има поглед върху децата като личности, за да може да им даде правилните насоки за професионално ориентиране.
ОтговорИзтриванеНа 100% би било много полезно.Много е важно децата да бъдат ориентирани от по- ранна възраст,за да успеят да се реализират в правилната за тях област. Именно такъв час в учебната програма може да бъде от изключително голяма полза, особено след като знаем, че повечето от нас през ученическите години са ги вълнували съвсем други неща. Би било страхотно да има хора, които да бъдат полезни за децата, насочвайки ги в правилната посока за кариерно развитие.
ОтговорИзтриванеДа, разбира се, че би било много полезно, тъй като от ранна възраст децата биха могли да бъдат насочени в каква област да се реализират.
ОтговорИзтриванеДа, защото това ще е чудесна възможност децата да са наясно какво ги очаква, ако изберат дадена професия. Много често когато не знаят какво искат и какво могат, учениците избират специалности, които нямат нищо общо с представите им и трябва да влагат много повече усилия и време.
ОтговорИзтриванеБи било изключително полезно.
ОтговорИзтриванеАз мисля че това би било доста полезно.Защото от малки децата трябва да осъзнаят в какво са най-добри и да се отдадат изцяло на него.
ОтговорИзтриванеТози коментар бе премахнат от автора.
ОтговорИзтриванеЕстествено, колкото по-рано човек бъде наясно и ориентиран какво иска от живота си, толкова по-добре.
ОтговорИзтриванеОпределено съм ЗА въвеждането на такъв тип часове, главно заради важността на решението. Това би допринесло, също така, за вярната самооценка и очаквания.
ОтговорИзтриванеТвърдо Да , децата трябва да бъдат наясно на къде да се ориентират в бъдеще.Това определено ще бъде изключително полезно.
ОтговорИзтриванеВ България за момента не. Първо е необходимо колосите на икономиката да започнат да инвестират в кадри - отпускане на стипендии, организиране на конкурси и т.н. Просто в момента бизнеса не ти позволява да се ориентираш, защото кадрите, които излизат не са кадрите, от които фирмите имат нужда. Първо трябва да се промени образованието, а след това да мислим за професионално ориентиране :)
ОтговорИзтриванеЗадължително трябва да се въведе .
ОтговорИзтриванеДа, разбира се, би било полезно и интересно, за разлика от множеството безсмислени предмети, които влизат в програмите.
ОтговорИзтриванеТова наистина е нещото, което липсва в учебната програма. Ако се въведе такъв час, това би създало доста голямо улеснение на учениците в техния избор за по-нататъшно реализиране в дадена професионална среда.
ОтговорИзтриванеДа, ще бъде наистина полезно
ОтговорИзтриванеНе смятам, че учебни часове биха били полезни, но смятам че идеята за personal tutor за учениците в 11-ти и 12-ти клас, както и за студентите, би дала по-добри резултати. Ролята на personal tutor е да бъде на разположение на учениците, когато те имат нужда от помощ или просто от разговор, както за аспекти от образованието, така и за такива от професионалния и практически свят. Би мигло да се разучи и да се обърне повече внимание на тази идея, защото по този начин учениците не приемат отсрещния като учител, а като приятел и ментор, което доказано дава по-добри резултати.
ОтговорИзтриванеДа, определено би било полезно, но не мисля че има основание да бъде задължителен предмет, по-скоро СИП
ОтговорИзтриване